December 04, 2012

Gambar bulan madu.. Chengdu, China.

July 26, 2012

Tarikh-tarikh yang penting bersama jelitaku, Nurnabilah Zolkiple

4hb Disember 2011, detik diriku mula mesej dengan si dia, (mukadimah)
10hb Disember 2011, berjumpa pandangan kali pertama,
29hb Januari 2012, merisik si dia,
12hb Februari 2012, bertunang,
Akhirnya 15hb Jun 2012, tanggal akad nikah diriku bersama sidia yang sekarang sudah bergelar suami isteri.


Alhamdulillah.. majlis semua berjalan dengan lancaar dengan izinNya.
Nurnabilah, Abang saya pada Sayang

June 05, 2012

Sejarah dalam hidupku berulang..

Sejarah berulang semula.. 
Gege~

Tidur dengan masa yang tidak cukup kembali berulang kepada diriku. Kalau dahulu ketika sedang waktu belajar di Kolej. Tetapi 2-3 hari lepas pula sejak kenduri kahwin sepupu saya di kawasan Segamat sehingga lah ke hari ini. Pagi tadi okey jer.. Dah nak masuk tengah hari, mengantuk yg teramat. Balik rumah pun mkn jer, tido tak jugak. Baru nak dapat lelap dah lewat rupanya untuk saya ke pejabat semula sebelah petang. Terima kasih buat tunangku yang disayang, Nurnabilah. Kerana menghantar mesej dan terus membuatkan saya sedar untuk kembali ke pejabat. Bernasib baik juga lepas masuk kerja, kerana tiada laporan atau tugas yang perlu saya lakukan. Dan akhirnya saya ke blog bangunan bilik kuliah untuk memantau peralatan dalam keadaan mencukupi dan sempurna.

Setakat ini sahaja dahulu.. Da..da..

June 04, 2012

Genap 6 bulan

Salam sejahtera buat semua. Hari ini genaplah 6 bulan dari tarikh pertemuan antara saya bersama tunang tersayang. (4/12/2012) adalah tarikh bersejarah dalam hidup yang menemukan pasangan antara Mohammad Ashraf Bin Abu Bakar bersama Nurnabilah Binti Zolkiple.

Masih lagi saya ingat ketika waktu pertemuan bersama Nurnabilah. Ketika itu saya dipanggil Emak. Emak saya sudah mengenali dia sebelum ini. Menunjukkan Nurnabilah yang sedang makan bersama keluarganya. Masa itu masih lagi samar-samar kerana kegelapan dilakukan oleh kemah. Dan akhirnya dapat melihat wajahnya di dalam rumah, kawasan ruang tamu. Kelu lidah untuk berkata.Hanya lah dapat mendengar suaranya dengan ucapan yang sungguh menyentap kalbu dan hati seterusnya ke minda...  "Minum abang", ucapan yang diberikan oleh Nurnabilah, yang sekarang sudah pun menjadi tunang saya. Elok-elok boleh bawa kereta dan teruskan perjalanan ke rumah kakak di Temerloh hanya sekejap sahaja. Kerana ayat yang diucapkan oleh Nurnabilah itu telah membuatkan saya tidak keruan dan angau lar..senang cerita.

Dan dari satu demi satu langkah yang diambil dalam perhubungan persahabatan kami, akhirnya saya telah merisik serta masuk meminang beliau. Alhamdulillah segala urusan merisik dan bertunang berjalan dengan lancar.

Hari ini adalah 4 Jun 2012. 15 Jun ini pula adalah detik yang dinantikan oleh Allah dimana kami akan disahkan menjadi pasangan halal yang ditentukanNya. Dengan doa yang sering dan akan sentiasa saya lafazkan, semoga urusan perkahwinan kami berjalan lancar di atas keberkatan olehNya.

~Amin

May 31, 2012

30 Mei 2012

Satu tarikh yang membuatkan aku menjadi tidak tentu setelah tidur dengan tidak lena mengenangkan seorang yang telah menjadi penyeri hidupku. Mimpi yang teramat memberikan kesan yang amat mendalam telah membuatkan daku melakukan sesuatu perkara di luar jangkaan daku sendiri. Sanggup menjumpai dirinya di sana semata-mata untuk memastikan dirinya dalam keadaan sihat dan baik-baik. Alhamdulillah, -syukur kepada Allah. Kembali tenang jiwa ku setelah menemui dirinya. Dirinya dan keluarganya juga tidak menjangkakan ketibaan daku di sana.

Tetapi itulah saat yang tidak akan aku lupakan... keceriaan diwajahnya dan manis wajahnya membuat hati ini kembali tenang dan gembira. Ayu nya wajah tunangku Nurnabilah ketika itu. Hanya Allah sahaja yang mengetahui kasih sayang dicipta olehNya bagi diriku untuk sidia.. mmbuak-buak dan bergelora. Mungkin inilah dikatakan kasih sayang antara pasangan yang baru bercinta dan sedang bercinta. Sungguh besar perasaan yang dicipta oleh Allah S.W.T.ini. Tidak akan juga diri ini melupakan cinta dan kasih sayang kepadaMu Ya Allah.


p/s: Nurnabilah'ku Sayang, terima kasih yang tidak terhingga untuk dirimu yang sanggup menerimaku sebagai pasangan hidupmu. Terima kasih juga kepadaMu Ya Allah, kerana memberikan Nurnabilah binti Zolkiple menjadi pasangan hidup kepada Mohammad Ashraf bin Haji Abu Bakar ini.

Allah hu Akhbar - Allah Maha Besar.

May 10, 2012

A memorial between me and my fiancee..




What a beautiful couple, right..

May 03, 2012

A flower from me to you

For you sweetheart, Nurnabilah A chocolate for you also


 Terima lah bunga ini tanda mohon maaf dan sayang kepadamu Nur, tunangku. Saya melakukan kesalahan tanpa saya sedari sendiri. Dan sekiranya selepas ini berlaku lagi, harap Nur dapat menegur akan kesilapan yang saya lakukan ini. 

_________________________________________________________________________________

Terima kasih atas makanan yang Nur berikan malam ini, mee hailam yang sedap. Licin kan saya makan. Sedap. Terima kasih juga kerana menerima kemaafan dan senyuman Nur telah membuatkan saya terus membuatkan saya tenang dan selera makan ada semula. Nur'ku Sayang, saya sayang Nur sepenuh hati.

May 02, 2012

Pertemuan Diriku bersama dengan Sidia Part 2

Salam sayang buat semua...

Kalau part satu dahulu saya ada meletakkan tarikh bersejarah dalam hidup bersama orang yang saya sayangi kan. Hah! Yang ni nak menambah lagi.. Saksikan yea..



4hb Disember 2011, detik diriku mula mesej dengan si dia,
10hb Disember 2011, berjumpa pandangan kali pertama,
29hb Januari 2012, merisik si dia,
Tarikh yang direncana:
12hb Februari 2012, bertunang,

Yang ni nak tambah..

30hb April 2012, selesai bab hiv test dan pejabat agama untuk perkahwinan ini.
1hb Mei 2012, pertama kalinya aku bersama tunangku karaoke.. Juga bersama sepupuku yang hanya dikenali sebagai Yun..

Sekian utntuk kali ini.. Wasalamun.

April 14, 2012

Buatmu tunangku


Salam sayang buatmu Nurnabilah binti Zolkiple. Terima kasih kerana sudi mengambil diri ini sebagai teman hidupmu. Teima kasih banyak-banyak yang tidak terhingga kerana mengambil diriku ini yang dalam serba kekurangan. Hanya yang mampu ku meluahkan di sini adalah kerana ku ingin kau tahu, bahawa diri ku ini sudah mencintai dirimu. Hanya dirimu yang mampu mengubah persepsi dan perilaku diri ini. Sebak terasa di dadaku apabila tahu mengetahui dirimu sakit pada suatu masa lalu, hingga mengalir air mataku kerna dirimu. Ternyata hanyalah dirimu yang akan memberikan diriku sejuta kasih dan sayang. Ku ingin kan kau selalu bersama diriku, supaya kita terus bersama. Jangan lah kau pernah pergi meninggalkan diriku, andainya aku melakukan sesuatu kesalahan. Berikanlah penjelasan kepada ku anadainya masalah yang telah ku timbulkan kan itu. Diriku ini sanggup menerima nya dan akan memulihkan semula keadaan yang telah mengeruhkan suasana apabila berlaku keselisihan faham. Andai diri mu tahu, ku selalu mengingatimu setiap waktu dan masa yang berlalu dan berlaku sehingga hujung nyawa ku. Akan ku menjagai dirimu, seperti ku menjaga diriku dan ibubapa ku. Sepenuh kasih dan sayang, akan ku curahkan segala kasi sayang kepadamu Sayang.

April 12, 2012

Nurnabilah, tunangku sayang

Sayang , pernah kah engkau mengingati hari antara yang paling indah saat kita bersama berdua ??
di saat kisah nya terukir indah nama kita bersama
~ kisah yang segarnya sesegar titisan embunan pagi,
fikiran ku hanya mengingati senyuman manis mu,
~ bibir ku meniti nama mu,
nafas ku berombak kencang saat kau katakan kali pertama padaku "MINUM, ABANG",
alangkah indahnya jika dirimu di sini senantiasa,
di sisi ku sayang ku, melewati hari ini bersama,
di penuhi dengan usikan nakal dan tawa mesra mu,
serta melayani rajuk manja mu sayang ,
ketahuilah cinta ku ,
diri ku sentiasa menanti kehadiran mu , sentiasa ~

April 09, 2012

Sambungan setelah tiada idea untuk sekian lama, A connection After the idea of for some time




Dah lama x buka akaun google dan dunia blogspot ni.
It's been a while that I'm not open my goggle and blogger account.

Macam-macam yang berlaku di sekeliling kita sekarang ini kan.
And our place is more change to another new part, am i right.

Dan banyak juga yang berubah, tidak kira lah dari segi struktur, warna, kelakuan, dan macam-macam lagi.
And all the change it's is more, and there are most likely to the structure's, colour's, behaviour's and many more.

Blogspot juga yang baru terhasil di ruangan alam web kita semakin canggih dan semakin menarik.
All new blogger that have been made is more fantastic and also great.

Apa lagi, kini blogger yang ku hasilkan akan memberikan banyak lagi kisah-kisah menarik tentang percintaan dan isu-isu semasa yang akan ku ketengahkan.
What's more, now that I produce bloggers will give more interesting stories of love and issues that will be my bring about.

February 14, 2012

Pemberitahuan Mengenai Facebook Status

PERHATIAN!
UNTUK SAYA DAN SEMUA.,
Ada yang perlu dan ada juga yang tidak perlu kita maklumkan kepada semua di facebook ini. Bila ada kesilapan dalam memberi kenyataan bukan anda sahaja yang dapat malu malah semua rakan dan saudara mara serta keluarga dapat malu. Ingat, jangan sesekali melakukan kesilapan dalam mempebaharui status anda.

P/S:
Kerana semua rakan-rakan dan saudara mara sudah link dengan akaun facebook anda. Jaga-jaga tau.

Status Pemilik Blog

SUDAH MENJADI TUNANGAN ORANG
("DARAH MANIS TUU..")

January 30, 2012

Ikhlas dari hati seorang kekasih.


Wahai kekasihku,
Janganlah dikau menduga dan sangsi tentang diriku,
dan janganlah dikau menguji diriku diluar batasan kemampuan ku

Diriku hanyalah insan biasa,
Bukan seorang yang memiliki semuanya

Jika dirimu sudi menemaniku,
Seumur hidup bersama,
Kongsikan lah segala pengalaman dirimu dahulu kepadaku,
dan akan ku juga ceritakan pengalaman diriku dahulu sebelum bertemu dengan dirimu.
Jika diriku ini mempunyai kesalahan bila bersamamu, beritahu kepadaku atau ibu bapaku. Agar aku tidak lalai apabila menjadi
Supaya tiada perbalahan kelak yang akan menimpa semasa kita bersama

Marilah kita bersama-sama memohon doa kepadaNya,
Semoga jodoh kita berkekalan hendaknya,
dan tiada halangan yang berlaku.

Ya Allah, Ya Tuhan ku, sesungguhnya kepadaMu aku memohon perlindungan, dan kesejahteraan untuk diriku, ibu bapaku serta seluruh umatMu. Terima lah segala amalan kami Ya Allah.
Ya Allah, Ya Tuhan ku, tetapkan lah iman kami. Mohon kepadaMu agar upacara majlis pertunangan dan perkahwinan kami ini berjalan dengan lancar.
Ya Rahman(Maha Pemurah), Ya Rahim(Maha Mengasihani).
Amin~ Ya Rab'bal Al Amin.

Pertemuan Diriku bersama dengan Sidia

Jodoh dan Pertemuan


Fasa  pertama;
Mesej, lepas itu membuat panggilan. Kemudian berjumpa.
Berjumpa dengan si dia bersama ibu bapanya bersama keluarga.
Fasa kedua;
Merisik.
Fasa ketiga;
Bertunang
Fasa ke empat atau terakhir;
Nikah dan seterusnya bersanding.
*Menjadi pasangan raja sehari.



Perkataan yang tidak digelapkan itu sudah pun berjalan dan direncana.
"Yang saya boldkan pula adalah yang masih belum lagi ditemeterai lg. On the way, kata ko"


4hb Disember 2011, detik diriku mula mesej dengan si dia,
10hb Disember 2011, berjumpa pandangan kali pertama,
29hb Januari 2012, merisik si dia,
Tarikh yang direncana:
12hb Februari 2012, bertunang,
dan 15,16, dan 17 majlis pernikahan dan persandingan.


Nak tahu nama beliau, nanti dulu. Belum masanya. Lepas bertunang akan ku nyatakan di sini.

January 25, 2012

Tahun 2012

Selamat menyambut tahun baru 2012 untuk semua warga alam blogger dan pengunjung.

Semoga dengan tahun baru yang kita jalani sekarang ini, kita dapat harungi dan menggunakan masa yang diberi dengan perkara-perkara yang berfaedah. Dengan itu, kita tidaklah membuang masa itu dengan begitu sahaja kan.

Saya ada serangkap pantun untuk kalian semua.

Hari Raya mohon kemaafan,
Dengan bersalaman ayah dan ibu,
Selamat tahun baru saya ucapkan,
Semoga semua yang kita lakukan disyukuri olehNya selalu.

Sekian.